Eko perlancongan Kg.Terintidon, Kota Belud, Sabah.

Pada hari ini bagai kulat bertumbuhan selepas hujan eko perlancongan di sabah khususnya di dearah Kota Belud sabah. Banyak tempat-tempat menarik yang dibuka untuk perlancongan.

Bercakap menganai hal ini salah satu tempat iaitu kg.terintidon telah lama membuka tempat perlancongan hiking dan banyak lagi tempat mandi-mandi. Semua kemudahan yang asas ada disediakan oleh masyarakat kg terintidon.

Baru-baru ini kg.terintidon telah mengadakan larian mendaki bukit garas yang juga terkenal di area sekitarnya. Dari apa saya dengar ramai perserta yang menyertai larian ini mahupun dalam dan luar dearah, yang membanggakan kampung ini ialah dalam larian itu ada perserta dari negara jiran iaitu Brunai yang sanggup datang untuk merebut kejuaran itu. Tapi bukan itu yang pentingnya tetapi gaya hidup sihat itu yang paling diutamakan kerana dengan aktiviti begini memngalakan masyarakat untuk menyertai dan secara langsung mengakalkan gaya hidup sihat.

Selain itu kg.Terintidon juga telah membuka banyak kawasan perlancongan yang baru yang jauh menarik iaitu kem site Nolobu, Rooh, Kahoon. Pakej ini adalah terbaru dan yang suka alam semula jadi dan tempat2 yang jarang ditemukan ditempat lain ada di sini seperti gua, jungel triking, airterjun dan banyak lagi.

Video kem site Nolobu

Eko.perlancongan Kg.terintidon

Lihat video tempat-tempat lain yang menarik untuk dikunjungi

Untuk info lebih lanjut;

Rudy-0136045107

Chelldy-0136324326

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Air terjun gunung ledang

Tempat yang menarik untuk dikunjungi, sesuai untuk keluarga dan teman-teman juga. Tempat ini dibuka setiap hari dan kemasukannya hanya Rm1.5...