Perigi batu pahat ( The batu Pahat well)

Tempat ini terletak di johor kawsan batu pahat, menurut sejarah nama bandar or kawasan ini dinamakan sempana dengan batu ini yang ditemui pada zaman pemerintahan kesultanan melayu dahulu.

Itu antara serba sedikit tentang sejarahnya. Sekarang saya ingin membahas tempat ini dari sudut pandang perlancongan. Tempat ini sangat menarik bagi saya, tempat ini mempunyai pemandangan yang cantik, jika anda datang kesini anda akan melihat laut teluk yang cantik dimana anginnya tidak akan berhenti dan membuat anda tenang saja bila sampai sana sambil meluangkan masa dengan keluarga atau teman2.

Video link dibawah;

Perigi Batu Pahat (The Batu Pahat Well)

Selain itu tempat ini mempunyai kawasan yang cukup besar.

Bagi yang ini membuat majlis harijadi mahupun majlis perkawinan untuk mendapatkan viewnya yang cantik memang boleh sebab kawasannya yang besar dan lapang bagi membuat majlis besar2an. 

Lagi satu tempat ini jika anda ke sana anda tidak perlu membayar untuk kemasukan tempat paking yang luas, kemudahan asas seperti tandas surau kadai makan ada di sana untuk memudakan anda berkunjung ke sini. Ada ramai penjual yang datang kesini juga untuk berjual sebab ramai penunjung kesini.


Untuk melihat kawasannya anda boleh tekan link dibawah:

Perigi Batu Pahat (The Batu Pahat Well)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Air terjun gunung ledang

Tempat yang menarik untuk dikunjungi, sesuai untuk keluarga dan teman-teman juga. Tempat ini dibuka setiap hari dan kemasukannya hanya Rm1.5...